måndag 12 april 2010

Hammaren & Skäran

Kommunismens grundtanke är ju vacker -  av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. Tyvärr har vi väl aldrig någonsin sett ett exempel på det.

Jag har precis sett en dokumentär om det som utspelade sig på Himmelska fridens torg för dryga 20 år sedan. Det är vidrigt vad ett land kan göra mot sina medborgare. Ingen av 80-talisterna som intervjuas säger sig veta nånting om vad som hände 1989. När dom frågar sångaren i ett av Kinas populäraste band, nekar han till att känna till något men råkar nästan försäga sig och det syns att pojkstackarn blir så rädd att han nästan tar till tårarna.

Folkrepubliken Kina, my ass!

På jobbet är äntligen alla system igång och det märks att man ligger lite efter. Jag lider idag av en lättare xls-förgiftning så jag tar en vilodag och fixar lite matlåda istället. Det blev köttfärsbiffar fyllda med mozzarella och soltorkade tomater.

Det gröna är inte nåt tecken på att färsen är vällagrad, det är oregano.



Klyftpotatis och tzatziki trat. Duger väl som bukfylla?

1 kommentar:

  1. De där biffarna har jag inte gjort på länge nu, men tack vare ditt tips nu så kommer jag laga det i veckan. Själv snodde jag ihop en ugnspankis idag. Den dög oxå som bukfylla.

    SvaraRadera