söndag 28 oktober 2012

Gått och blandat

Det kan man ju göra. Eller ha gjort rättare sagt. Gått och blandat en grogg t ex.

Jag ska börja med att berätta om en dröm jag hade för ett tag sen, jag tror det kan ha varit natten till lördag så jag kommer inte ihåg den så start, men den gjorde sig påmind här för nån minut sen.

Det är lunchtid och jag bestämmer mig för att åka med Mickan ner på stan, dvs Ludvika. Det är nån mer med i bilen också men jag minns inte vem. Vi parkerar mellan Systemet och Saggen (eller vad restaurangen heter numera) för Mickan ska på bolaget. För den som är bekant med orten i fråga kan jag ju då berätta att där systemet egentligen ligger, är Folkets Hus och där Folkets hus ligger, är det en liten närbutik som heter "Kassa" (av alla namn).

Just nu får jag för mig att det faktiskt har funnits en närbutik i hörnet Engelbrektsgatan/Skolgatan, kan det stämma? Nån får gärna bekräfta.

Nu tänkte jag försöka göra några skärmdumpar från Google Maps men det orkar jag inte riktigt, skriv Engelbrektsgatan, Ludvika  och sätt gubben utanför bolaget så kan ni snurra runt lite och se både parkeringen, bolaget och Folkets Hus. Saggen ligger bakom fontänen och parkeringen.

Nåja,

Mickan tar en jävla tid på sig så jag säger till sällskapet att jag kilar in och handlar lite, kan inte ta många minuter. Men istället för att bara leta rätt på dom 5 grejer jag ska ha så kan jag inte låta bli att gå runt och strosa och kolla på allt det lilla som finns och blir samtidigt skitstressad. Tvångstankar typ. När jag ska betala så funkar inte kortet och jag blir stoppad av dörrvakten. Jag får varken gå och ta ut pengar eller försöka betala med kortet igen. Nån måste lösa ut mig. Hur som helst så slipper jag ut bara för att upptäcka att bilen är borta.

Nu är klockan 15 min över lunchtimmens slut och jag kommer att få sparken. Jag ringer Mickan som är skitsur över att jag har supit till och blev så förbannad så hon åkte ifrån mig. Supit till? Jag är ju nykter som en spik! Men ånerå, den går hon inte på. Jag blir förbannad och förtvivlad och minns inte mer än så.

Moralen i den här drömmen är väl att man ska se till att ha tid på sig, antar jag.

Eller att jag är en alkoholist i förnekelse.

What else? som Leno brukar säga. Jo jag har ju varit plasthusse till Doris i helgen, lite skillnad mot mina vanliga helger kan jag säga. Hon han riva mig i örat, fastna under soffan, anfalla dammvippan och bajsa fyra gånger. Heja Doris! Sova på armen eller i knävecket var också poppis, likaså att vispa med tungan i näsborrar och öron. Det tyckte inte jag var lika mysigt men det är väl kanske en vanesak =)

Jag har i alla fall fått en liten inblick i livet som hundägare och det var väl lite som jag trodde, jag är en hönsmamma av högsta klass så om det blir nån vovve framöver så har jag svårt att tänka mig att det blir jag som bestämmer ;)

Baha Men – Who Let The Dogs Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar