lördag 28 juli 2012

Maken till fräckhet? =)


Den 24 april beställde jag lite nya knoppar till köket och det visade sig bli en långdragen men ganska underhållande historia. Jag hade egentligen inga planer på att föreviga detta i bloggen men när slutklämmen kom nu i veckan så kände jag mig helt enkelt tvungen. Nedan följer mailkonversationen med företaget, jag stryker allt oviktigt för enkelhetens skull:

26 april - Hej, dessvärre fick jag nyss veta att knoppen Glans är tillfälligt slut på lagret hos vår grossist, men den kommer in om ett par veckor. De andra beslagen du beställde ska dock redan vara skickade. Jag ber om ursäkt för detta, kan du dröja några veckor med Glans?

26 april - Inga problem, håll mig gärna informerad.

29 - april - Absolut. Trevlig Valborg!

15 maj - Nån ny status?

15 maj - Vi fick besked idag om att varorna ska komma till frihamnen i mitten på nästa vecka, därefter skickar vi din beställning.

29 maj  -Hej, det är inte alltid enkelt med transporter över haven. Leverantören hade glömt att packa flera artiklar, bland annat Glans, knoppen som du beställt. De är emellertid ångerfulla och gör en expresssändning som beräknas ankomma Frihamnen nu på måndag. Är det ok för dig?

29 maj - Sitter och beställer reservdelar mellan 8-17 varje dag*, vet precis vad du menar ;-) Helt ok för mig, tack för info!

*Inte helt sant, men man vet ju hur det funkar =)

29 maj - :-)

12 juni - Hur går det?

12 juni -  Jag skäms. Som det ser ut ligger allt i depån i frihamnen, jag har bara inte lyckats fånågon bekräftelse från expeditionen där. Jag meddelar dig vidare i morgon.

13 juni -  Nu vet jag med säkerhet att sakerna finns hos oss på fredag eller senast måndag. Låt mig säga så här: den här typen av fördröjda leveranser är ett elände för oss men framför allt för våra kunder, för dig.
Jag drar av 10 procent på hel ditt oredervärde på fakturan.

19 juni -  Tack för det. Har det gått bra?

19 juni -  Leveransen har kommit till Sverige och ligger hos Kuhene & Nagel enligt uppgift under eftermiddagern idag. I morgon kan jag hämta upp leveransen (går snabbare än att vänta på bud). Dock inser jag ju att det det blir svårt att leverera till dig innan midsommar. Jag ger dig ytterligare rabatt för det.

Notera gärna "innan midsommar"...

27 juni - Hej Olle, sändningen finns som jag berättade tidigare i Sverige sedan en vecka tillbaka men logistikföretaget har inte kunnat lokalisera pallen. I morgon bitti får jag besked. Ganska tjatigt för dig att få dessa vaga besked hela tiden, men jag gör verkligen mitt yttersta för att få fram beslagen.

28 juni - "Den som väntar på en knopp väntar aldrig för länge" =) Fortsätt hojta när du har nåt nytt besked.

9 juli - Nån ny status eller har du gett upp hoppet och gått på semester? =)

14 juli - Hej, förlåt sent svar. Beslagen är skickade, har det inte kommit fram?

14 juli - Fick leveransbeskedet 11 juli, men det brukar kunna ta nån dag extra hit upp. Bör väl komma på måndag skulle jag tro.

17 juli - Idag anlände knopparna! =) Nu saknar jag bara kontonummer och OCR (el.liknande), fanns inget med i kartongen. Möjligt att jag har fått det tidigare men då är det nog dessvärre bortstädat.

18 juli -  Det var skönt att höra! Fakturan kommer separat om någon vecka. Ha en bra sommar.

Om "nån vecka"??? =) Jaha, jaja, jag har väl inte så bråttom med det tänkte jag och visst anlände fakturan, med ett litet "följebrev":


Det är ju helt lysande! =) Tänk er nu om ovanstående hänt en manlig 40-talist med ett rättspatos utan dess like. Hjärtsnörpet hade varit ett faktum!

Själv tackar jag bara för underhållningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar