Den 24 april beställde jag lite nya knoppar till köket och
det visade sig bli en långdragen men ganska underhållande historia. Jag hade
egentligen inga planer på att föreviga detta i bloggen men när slutklämmen kom
nu i veckan så kände jag mig helt enkelt tvungen. Nedan följer
mailkonversationen med företaget, jag stryker allt oviktigt för enkelhetens
skull:
26 april - Hej, dessvärre fick jag nyss veta att knoppen
Glans är tillfälligt slut på lagret hos vår grossist, men den kommer in om ett
par veckor. De andra beslagen du beställde ska dock redan vara skickade. Jag
ber om ursäkt för detta, kan du dröja några veckor med Glans?
26 april - Inga problem, håll mig gärna informerad.
29 - april - Absolut. Trevlig Valborg!
15 maj - Nån ny status?
15 maj - Vi fick besked idag om att varorna ska komma till
frihamnen i mitten på nästa vecka, därefter skickar vi din beställning.
29 maj -Hej, det är
inte alltid enkelt med transporter över haven. Leverantören hade glömt att
packa flera artiklar, bland annat Glans, knoppen som du beställt. De är
emellertid ångerfulla och gör en expresssändning som beräknas ankomma Frihamnen
nu på måndag. Är det ok för dig?
29 maj - Sitter och beställer reservdelar mellan 8-17 varje
dag*, vet precis vad du menar ;-) Helt ok för mig, tack för info!
*Inte helt sant, men man vet ju hur det funkar =)
29 maj - :-)
12 juni - Hur går det?
12 juni - Jag skäms.
Som det ser ut ligger allt i depån i frihamnen, jag har bara inte lyckats
fånågon bekräftelse från expeditionen där. Jag meddelar dig vidare i morgon.
13 juni - Nu vet jag
med säkerhet att sakerna finns hos oss på fredag eller senast måndag. Låt mig
säga så här: den här typen av fördröjda leveranser är ett elände för oss men
framför allt för våra kunder, för dig.
Jag drar av 10 procent på hel ditt oredervärde på fakturan.
19 juni - Tack för
det. Har det gått bra?
19 juni - Leveransen
har kommit till Sverige och ligger hos Kuhene & Nagel enligt uppgift
under eftermiddagern idag. I morgon kan jag hämta upp leveransen (går snabbare
än att vänta på bud). Dock inser jag ju att det det blir svårt att leverera
till dig innan midsommar. Jag ger dig ytterligare rabatt för det.
Notera gärna "innan midsommar"...
27 juni - Hej Olle, sändningen finns som jag berättade tidigare
i Sverige sedan en vecka tillbaka men logistikföretaget har inte kunnat
lokalisera pallen. I morgon bitti får jag besked. Ganska tjatigt för dig att få
dessa vaga besked hela tiden, men jag gör verkligen mitt yttersta för att få
fram beslagen.
28 juni - "Den som väntar på en knopp väntar aldrig för
länge" =) Fortsätt hojta när du har nåt nytt besked.
9 juli - Nån ny status eller har du gett upp hoppet och gått
på semester? =)
14 juli - Hej, förlåt sent svar. Beslagen är skickade, har
det inte kommit fram?
14 juli - Fick leveransbeskedet 11 juli, men det brukar
kunna ta nån dag extra hit upp. Bör väl komma på måndag skulle jag tro.
17 juli - Idag anlände knopparna! =) Nu saknar jag bara
kontonummer och OCR (el.liknande), fanns inget med i kartongen. Möjligt att jag
har fått det tidigare men då är det nog dessvärre bortstädat.
18 juli - Det var
skönt att höra! Fakturan kommer separat om någon vecka. Ha en bra sommar.
Om "nån vecka"??? =) Jaha, jaja, jag har väl inte
så bråttom med det tänkte jag och visst anlände fakturan, med ett litet
"följebrev":
Det är ju helt lysande! =) Tänk er nu om ovanstående hänt en manlig 40-talist med ett rättspatos utan dess like. Hjärtsnörpet hade varit ett faktum!
Själv tackar jag bara för underhållningen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar