söndag 17 april 2011

Dartness on the edge of town!

Ögat krånglar fortfarande, armbågen likaså. Tur att det inte är kastarmen i alla fall =)

I fredags anlände den hett efterlängtade tavlan, jag for iväg och hämtade prylarna och igår åkte Janne och jag ner på Valhall med en hel uppsättning verktyg, pluggar, skruvar och don. Nu krävdes det ju inte så mycket och det gick lättare än jag trodde, även för en som har tummen mitt i näven (jag, inte Janne).

Oh my (Stefan) Lord vilken skillnad! Förut har det ju inte varit några problem att se vad man har kastat eftersom tråden har varit..."lätt synlig" för att uttrycka det milt (utom på T20 då, se bild längre ner) men nu blev det nästan lite överraskning när man gick fram och "markerade". Innan har man ju även fått hoppa undan en 10-15 ggr per kväll när pilen kommit i retur. Lyckades få till en studs 1 gång på närmare 1000 kast. Jag gnäller inte =) Lite ovant att få upp tavlan på rätt höjd men efter några omgångar kändes det också betydligt bättre. Vi svävar som på moln! Bara att hoppas att folk lyckas hålla sina pilsnervåta fingrar från tavlan också...

En enorm eloge till Marius på Svenska Dartbutiken som är en av de mest serviceinriktade och tillmötesgående människor jag haft oturen att inte träffa personligen ;-). Snabba leveranser och aldrig (nu låter det som att jag har handlat där i 50 år) några problem. Allt löser sig! Ska ni handla dartprylar så finns det ingen anledning att ens börja leta efter alternativ.

Har ni inget intresse av dart, rekommenderar jag ändå ett besök för att läsa avdelningen Mjuka värden...

Stort tack!

Extreme Dart Makeover (klicka för större bilder, om ni törs)

Före


Fel höjd, fel belysning...ja egentligen är allt fel här =)

Efter


Vår ytterst provisoriska belysning är kvar, takspot kommer i veckan, men vilken skillnad!

Skrämselpropaganda


När din tavla ser ut så här, bör du byta för några år sedan.
20 eller Norsk skogskatt? Lika lurviga i alla fall...

Detta om detta och i pilkastandets tecken så passar det väl ganska bra med en holländsk visa idag? Att sen titeln är som den är har inget som helst samband med inlägget i övrigt, men jag gillar låten =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar