måndag 25 april 2011

Söndag på fel dag

Påsken kom och gick och jag varken grillade eller drack en droppe alkohol, funkade det också. Rättare sagt så var det ganska skönt. Fuskade gjorde jag dock i torsdags när jag for på Dollar och lassade på mig ostkrokar och choklad. Straffade sig ganska omgående, på påskafton hade jag en sockerbakfylla utan dess like. Mådde illa och ville ha godis samtidigt, huvudvärk och en mage i totalt uppror. Helt sjukt egentligen men ju fler gånger det blir så där ju mindre sugen blir jag ju, haha!

Tog upp promenerandet här i påsk också, tänkte jag skulle försöka hålla mig till samma runda och se om det händer nåt i avdelningen "average pace" innan snön kommer. Meeen det känns om jag måste ha ett par nya skor. Jag har snöat in på dom här men det är ju lite pengar plus att jag inte har nån möjlighet att prova dom. Nu kan man ju naturligtvis returnera dom men ja, det är sällan jag impulshandlar och aldrig för dom pengarna. Men å andra sidan, Ecco är ju alltid Ecco. Sandalerna jag har är bland de skönaste skodon som nånsin satt sin fot på mina fötter (!). Jag omvandlade 89 kr till 200 nyss och tänkte omvandla 111 av dom till 402 med en total summa på 491 riksdaler innan kvällen är över. Går det i lås så svir det nog fan åt dom för då är nästan en av skorna betald.

Idag har jag gjort blomkålsmos för första gången i mitt liv och förbannade mig själv över att jag var så senfärdig att prova det. Gottejumjum! Fick provköra elvispen både med degkrokar (köttfärssmet) och vispar och det var ju lite skillnad mot min gamla som inte bara hade endast tre lägen, den vägde ju bly också. Den här höll jag nästan på att kasta upp i taket ett par gånger när jag glömde av mig. Bosch för den som undrar, düsk qualitäät!

Hade tänkt hålla hus på Valhall hela påsk och utklassa Janne på onsdag men jag har inte kommit mig för, var på väg en vända men det såg ut att vara folk på plats redan så jag for hem igen. Nu när jag tänker efter så jag har jag faktiskt impulshandlat här i helgen. Jag hittade ett par Adidas-brallor för 180 spänn och märkes*** som jag är (jodåsåatte) tänkte jag att det var ju ett facilt pris. Det åkte med nån t-shirt och lite annat samtidigt. Är det inte konstigt det där att så fort man handlar nåt så vill man liksom handla nåt mer? Speciellt när man har som minst pengar kvar. Knepig åkomma det där.

Nu ska jag koka kaffe!

ULTRA TERRAIN 3.0

Ska jag eller ska jag inte? Vi lyssnar på lite Manu Chao under tiden vi bestämmer oss va?

Manu Chao – Mama Cuchara

1 kommentar:

  1. som du säger Ecco är ju ändå Ecco, men skor vågar jag inte handla på nätet, de jag har handlat har varit för trånga, för stora för obekväma, ja listan kan göras LÅNG.

    SvaraRadera