söndag 8 januari 2012

Häjkån Bäjkån

Har jag hämtat idag. 2 kg. Stort tack till Sandra som handlar utsocknes åt mig!

Veckan har rullat på som vanligt, inte mycket att rapportera. I fredags satte förkylningen sina klor i min hals men jag tror att jag har vilat bort det värsta, har gått här och sunkat och luktat illa i tre dagar och sovit alldeles för länge, vi får väl se hur det blir inatt.

I morrn drar badmintonsäsongen igång igen och jag är rätt taggad men man ska ju inte anstränga sig när man är sjuk säger dom. Sket man väl i! som man säger idag om man ska vara tuff nå så inni helvete.

I morse fick jag två körare i ögat med mindre än två timmars mellanrum, mumma! Det där med att gå till optikern får nog vänta några år som det ser ut, men jag inbillar mig att det inte påverkar synen lika mycket nu i alla fall.

Har jag berättat att jag långt upp i vuxen ålder var helt säker på att det hette "inbilda" och inte "inbilla"? Ja det har jag nog, men jag tycker fortfarande att jag var omedvetet finurlig där för om det finns ett utbilda måste det ju finnas ett inbilda =) Nåja, detta om detta.

Ätningen går bra också, har inte varit så sockersugen som jag trodde att jag skulle vara, vi får väl se om man klarar av en paus här på några dagar också men det ska vi väl tro.

Igår gick en av världens mysigaste filmer - Mitt stora feta grekiska bröllop, den blir man lite mysglad av på nåt vis. Hade glömt att grekiskt folkmusik faktiskt rockar röven av ganska mycket.

Alexandros Xenofontos – Stalia, Stalia

1 kommentar:

  1. Jag håller med, den filmen är riktigt härlig!

    Dock tittade jag på "Forgetting Sarah Marshall" istället för Aldous Snows vackra låt "Inside you" får en ju att smälta. Eller smälla av ;)

    Och den sätter sig direkt på hjärnan. Låtjävel.

    SvaraRadera