måndag 15 mars 2010

Medan du sov

Jag ska göra ett försök att återberätta nattens dröm. Förvänta er....ingenting, för det här kommer att bli rörigt och bitvis ganska internt.

Jag vet inte hur det börjar med jag och Spielberg är på ICA i Ånge och jag ska ha snus men det är slut. När jag står i kassan och ska betala (det jag inte har köpt?) så kommer Spielberg fram och ska betala sitt och jag påpekar att hon måste köpa tandkräm också. Enda sorten som verkar finnas är en tub på ca 4,5 kg men efter lite letande hittar vi normal tandkräm också. Så långt så gott.

Vi står plötsligt på torget i Säter fast i Ånge. Ni förstår säkert. Jag har frågat i kassan på ICA om det finns NÅT ställe som säljer snus vid den här tiden på kvällen och det gör det inte. Men mittemot ICA ligger en öppen kiosk. Vi går dit och visst har dom snus men tar inte kort. Vi går till bankomaten, där står Polanski och ser tuff ut, men har inga repliker i den här drömmen tydligen. Där tar kapitlet slut.

I Ånge bor också en fd arbetskamrat men jag vet inte var. Jag kommer på den briljanta idén att om jag lägger mig precis vid ingången, alltså inte dörrarna utan dom där grejerna som åker upp när man ska ta en korg. Jag är lite stressad nu så jag vet inte hur jag ska förklara men ni vet, finns på typ alla affärer. Jag lägger mig precis under "grinden" så folk måste kliva över mig och blir skitsura, men jag tänker att om han kommer in på ICA så lär vi ju inte missa varandra heller. HA! Jag har rätt! Plötsligt kommer han klivande och säger "Men va fan Olle, ligger du här?". Det roliga är att hans tjej redan har klivit över mig och är inne och handlar men det missade vi båda två.

Jag följer med hem och går husesyn och plötsligt säger han att han måste plugga, han ska bli polis nämligen och har fixat ett studierum. I taket sitter en gigantisk fläkt som ser ut som ett par rotorblad till en helikopter och när han startar den drar det igång både blåljus, sirener och det där klassiska "helikopterbladsljudet". I typ 300 decibel. Där sätter han sig och pluggar.

Nu vaknar jag, inser att det är måndag och att jag inte är riktigt klok.

5 kommentarer:

  1. HAHAHAHA helt förträffligt udda och makabert, precis som oss ;P

    btw så står jag alltid o ser tuff o tyst ut ;P du vet, the strong silent type hahah

    SvaraRadera
  2. Prima, då är det dig jag ska hålla i när det blåser =)

    SvaraRadera
  3. Min favvodröm är att jag springer upp i himlen via en spiraltrappa, hack i häl har jag självaste stålmannen. När vi når det sista trappsteget så lyckas jag knuffa ner honom å just när han ska falla så säger han. -Men jag är ju stålmannen så jag kan inte dö å så knuffar han ner mig. Jo jag är oxå rätt sjuk faktiskt;)

    SvaraRadera
  4. Jag är benägen att hålla med dig Olle, du är inte riktigt klok! hahahaha

    SvaraRadera
  5. K-M - Snacka om lurad=)

    Jenny - Jodåsåatte...

    SvaraRadera