lördag 20 mars 2010

Where the name have no street

Lite vardagsvarning på den här lördagen måste jag säga. Jag vaknade vid 6 första gången, åt frukost klockan 8, pälade i mig en kanna kaffe och drog i gång med städningen vid ungefär 10.30. Man (läs jag) blir lika förvånad varje gång över att det faktiskt inte tar så lång tid. Knepigt att man aldrig lär sig.

Tog en promenad med Brunböns-Britta till Dollar och njöt av att slippa kängorna, även om det blev lite kryssande för att undvika vattenpölarna. Kaffe och moccatårta intogs vid köksbordet till ackompanjemang av grannskapets katter. Sicket liv dom kan föra.

Gav soffkuddarna en duvning i tvättmaskinen och i morgon är det badrummets tur. Nu ska jag inte köra badrummet i tvättmaskinen då, men jag bjuder på ett litet syftningsfel. Sen får vi se om jag orkar ta tag i projektet att städa ur bokhyllan. Hade den varit innehavare av en F-skattsedel hade det stått Allsköns Bråte AB.

Känslorna är lite blandade inför månadsskiftet, känner mig minst sagt kluven. Men det blir nog bra det här. På ett sätt.

Jag blev inspirerad att skriva en liten visa också, men den är inte avsedd att publiceras här. Nämnas kan väl dock att den har med den bakvända rubriken att göra. Så slipper ni fundera över den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar