söndag 6 februari 2011

At a quarter after two, we argued it was nine

Vilken dag det blev! Va? Synd bara att det var kallt på morron. Och att det inte är sommar. Och att det inte är varmt. Och att det fortfarande blir mörkt ganska fort. Och att det det blev kallare på kvällen. Och...nej jag orkar inte.

Snart är det sportlov också, då kan vi gnälla över alla turister som lök på laxen, gött!

Pilkastning med Janne igår, han såg ut som Rudolf med sin söndersnutna näsa. Vi gjorde ett riktigt hemmabygge rörande belysningen till piltavlan också. Förhoppningsvis får nån syn på det, tycker det ser för jävligt ut och gör nåt åt det =) Ska nog ta och bli medlem i Valhall jag också så kanske man kan smyga dit när andan faller på.

Valhall förresten? Så kan det väl inte få heta, det är ju rasistiskt? Det måste jag ställa mig upp och peka och skrika om så kan jag känna mig nöjd över vilken medveten kämpe jag är. Ungefär som dom där som gnällde på Nogger Black. Ja jag säger då det...vill ni bekämpa rasismen så gör nåt vettigt för fan.

Badminton idag och det var lite grusigt både i maskineriet och på plan, men det var skönt att röra på sig. Har haft lite motivationsproblem på slutet men det kanske ordnar sig det också. Jag har ju låtit hela den här LCHF-debatten gått mig förbi, mest beroende på att jag har avfärdat den med att inte vara så så där jättenyttig. Som alla andra i min generation har jag ju blivit itutad att fett är farligt.

Nu har jag läst lite och det låter ju faktiskt rätt logiskt. Så logiskt att jag till och med beställt ett par böcker för att förkovra mig ytterligare. Att sen Björn Ferry lever enligt den metoden gör väl inte saken sämre, han tog ju OS-guld han. Det lär ju jag aldrig göra då, som min klassföreståndare påpekade redan i åttan - "Ja Olle, nån sprinter, det blir du aldrig" och det hade han ju faktiskt helt rätt i.

Imorgon ska jag buga mig för Hillborg. 13 rätt är respekt.

Bästa på länge:

Great Big Sea – The Night Pat Murphy Died

2 kommentarer:

  1. Lchf funkar bra för mig. Jag rekommenderar sten sture skaldemans böcker.

    SvaraRadera
  2. Och hittar vi inget, trots grottande att gnälla på så klagar vi för klagantets skull. ;-)

    Ta med mig på badminton nångång!

    SvaraRadera