lördag 28 april 2012

Fick ett ryck...

...så jag plitar ner några rader.

Nu kan jag ju inte komma allt som har hänt de senaste två månaderna så det får bli som det blir. Vi kan ju börja med ögat.

Gav efter mycket tjurighet upp hoppet om att det kommer att läka självmant och fick en tid i stan. Världens bästa körde och Vickan hängde på som sällskap. Blev lite halvstressigt men in kom jag och dom kollade synen som var "normal". Nu är det ju inte så svårt att sitta och stirra på samma fem bokstäver och få tid på sig att klura ut vad det står, så det kanske inte säger så mycket.

Kommer in till läkaren som frågar hur det står till och jag svarar att jag har ett sår på hornhinnan.

- Nej, inte nu längre!
- ...nähä...?
- Nej, det tror jag inte!
- ...öhum...okej? Ja, jag har då HAFT ett i alla fall och har fortfarande problem med det?
- *Suck* Jaja, vi får väl kika lite då.

Lät inte riktigt som att han trodde på mig. Kanske blev han lurad av syntestet, vad vet jag? I alla fall så kollar han höger först, inga problem men när han kommer till vänster så börjar han skruva och ratta för fulla muggar och jag får titta åt alla väderstreck som finns och när han är klar så lutar han sig tillbaka, funderar nån sekund och säger:

- Ja, jag förstår ju att du har problem...

Jo tack...

Han petade i alla fall i en bandagelins som ska sitta där i totalt en månad och sen ska jag på återbesök. Hur funkar det här då, tycker jag? Pja, första två dygnen gick bra och jag blev av med det dubbelseende jag dragits med mer eller mindre konstant i en månad. Tredje natten rev det till rejält och då funkade inte min patenterade lindringslösning med att snurra runt och lägga sig med ansiktet nedåt för att slippa tryck på ögat, för då satt det ju en lins där och halkade runt och skavde. Visste inte om jag skulle gråta eller kräkas. Ja, grät gjorde jag ju iof redan men kräkas slapp jag i alla fall.

Sen dess har det varit några småincidenter men jag tror det beror på att det är linsen som halkar lite på sniskan, för det är en annan typ av smärta, även om den inte är så jävla skön den heller. Jag är försiktigt positiv. Tänk om man kunde få jobba hela maj utan sjuktillfälle? Jag blir glad av bara tanken!

Det var ögat. Mer då?

Tja, jag och Janne hade planeringsmöte i hans förråd igår =) Vi ska försöka sätta upp en dartbana få se hur det går, det är lite trångt om saligheten men det ska nog lyckas. Med lite Tim "The Toolman" Taylor-anda och en borrmaskin så löser sig det mesta.

Jag har precis varit ut och vårstädat bilen en aning, plockat ur motorvärmare, hävt ur en massa grus och torkat av invändigt, ja ni vet. Blir nog utvändig tvätt i morrn eller kanske redan ikväll. På onsdag blir det besiktning och är det blankt papper även i år ska jag baske mig köpa en Trisslott.

Det är tomt på jobbet numera. Rensade i Sparklistan häromdan men det blev en kvar. Jag kunde inte.

Gerry & The Pacemakers – You'll Never Walk Alone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar