söndag 17 februari 2013

Kühlschrank

Det är tyska och betyder kylskåp. Det här inlägget kommer nämligen att handla om det.

Det slog mig nämligen att om man inte slår igen dörrn riktigt så slocknar lampan efter en stund. I bruksanvisningen står att läsa att sålunda är det konstruerat för att spara ström.

Då undrar man ju genast följande - hur många Gigawattjävlar drar en sån där sketen liten lampa egentligen? Kan inte vara så många det inte, jämfört med hur mycket skåpet drar när det försöker kompensera för den öppna dörrn. När man sen ska upp och pissa kvart över tre och det är kolsvart så hade man ju genast märkt att det var nåt som lyste och kunnat åtgärda det. Om det inte vore för att lampjäveln har slocknat.

Vore det inte bättre att lampan började blinka och skåpet ula som fan efter 5 min? Då fick man ju en chans att stänga dörrn och slapp få maten förstörd? Hur tänkte ärade Herr Kylskåpsfabrikör där egentligen?

Han är väl i maskopi med Vattenfall.

Den jäveln.


Eddie Meduza – Strömmen Finder Vägen


2 kommentarer:

  1. Fast mitt kylskåp plingar när jag har dörren öppen för länge... Det lutar även lätt bakåt, så om man ska lyckas glömma dörren öppen måste man spärra upp den först... Men om jag står och bara glor en stund och undrar vad jag ska äta, då plingar det för fullt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen men det är ju så det ska vara, då får man skämmas lite samtidigt när folk hör att man är i kylskåpet och rotar IGEN =)

      Radera