söndag 27 februari 2011

I morrn är det måndag!

Jahapp, inga drömmar värda namnet den här veckan vill jag minnas, men kan inte (Povel Ramel, salig i åminnelse). VM har börjat i langrennets hemland och det där är väl det närmaste vi i Norden kommer Nordafrika i hysterinivå. Jag hoppas Marit Bjørgen tar Jelena Välbes gamla rekord och sopar hem allt. När jag tänker efter så är det nog det jag hoppas mest på, så svensk jag är.

Aftonbladet sätter som vanligt resultaten i andra hand och letar intriger så till den milda grad att man kräks. Om Petter Northug skulle sätta på sig solbrillor, hosta eller äta soppa så nog fan är det en psykning mot hela Svea Rikes land på nåt sätt. Nej, jag läser den inte längre men det är svårt att undgå rubrikerna ibland.

Så, fick vi gnälla lite.

Annars har väl veckan rullat på precis som vanligt. Fröknarna på GSM har levererat ett antal klockrena klassiker den här veckan, varav "fotoskeniskt minne" seglar upp som favorit. Tack Catta, utan dig vore livet betydligt tråkigare =)

Dart har det blivit, igår hela 4,5 timme. Janne lyckades sätta en 180, vi bugar och bockar. När vi kikade statsen i appen så hade vi hivat iväg ca 1350 pilar var. Ja, det var ju samma tre pilar kastade flera gånger då, men det förstod ni väl? Kanske? Idag blev det badminton igen efter ett uppehåll då Södra var bokat av SIK för Kalle Anka Cup. För två veckor sen så orkade jag knappt 40 min, fick skallebank och var nära att kräkas men idag körde vi en timme och jag hade kunnat fortsätta en till tror jag. Verkar som att kroppen har vant sig. Jag är inte lika trött nu heller. Känns bra.

Eftermiddagen har spenderats vid spisen. Pannbiff, ädelostsås och broccoli. Kan bli intressant att värma det i micron på jobbet då varm ädelost tenderar att lukta lite som spya och kokt broccoli som fis. Bara att hoppas att det inte kommer nån donna och knackar på dörrn ikväll =) Men gott är det tammefan.

Dra helvete hej! vilket väder det blev idag då förresten? Solen sken som en blåslampa (även lättfotad dam inom Moderaterna: "Blå-slampa") och värmde nästan lika mycket. Göttsan.

Synd att det var så ljust åt ögonen bara...

Fiddler's Green – Bottom Of Our Glass

1 kommentar:

  1. Ditt kyllingrecept har jag gjort 2ggr redan. En höjdare tycker jag.

    SvaraRadera