söndag 19 juni 2011

Feelin' bad blues

Är en låt av Ry Cooder som jag känner mig som. Hängde ni med där? Nåja, ge mig en vecka eller två så är jag på banan igen.

Bakeriet håller i sig, det blev en äppelkaka som mottogs med öppna skedar på bingon, "Jag brukar inte tycka om såna här men den här var god!" är ett beröm så gott som något. Alla som tycker att det är tråkigt att laga mat/baka åt sig själva bör prova att bjuda nån annan. För visst är det så att det man gör själv inte är lika gott som det nån annan gör? Så tycker då jag i alla fall.

Halva kakan står dock kvar i frysen men det kommer väl fler fikadagar. Här på kvällskvisten har jag meckat ihop en Suksesskake. Förhoppningarna är skapliga men jag är osäker på om krämen kommer att stelna till sig tillräckligt. Lär visa sig i morrn eller kanske rent av senare ikväll. Skulle väl ha pyntat den lite också men vi får se hur jag gör. Det estetiska har väl aldrig varit min tekopp direkt.

Blev inge dart ikväll men att mala 400 g sötmandel är inte att förakta i motionsväg det heller. Egentligen skulle jag ha lagt ut en bild på redskapet jag använde, det härstammar nog från sent 70-tal men fungerar fortfarande. Den är orange också. Ni vet så där dassigt lortorange som det bara kunde vara på 70-talet. "Där allting var modernt runt -77" som han sjunger, Christer Björkman.

Nu ropar disken och jag har nog inte mer inspiration än såhär idag heller.

Tänk om man kunde trycka på en knapp som bara fixade skiten?

Det borde finnas en sån för disken också när jag tänker efter.

Ry Cooder – Feelin' Bad Blues

1 kommentar:

  1. Vad du pysslar i köket. Själv är jag full av inspiration efter den gågna veckan. Få se hur länge det håller i sig. Själv är jag ägare till en lortorange plastbytta å även den fyller sin funktion trots den gräsliga färgen

    SvaraRadera