söndag 5 juni 2011

På tisdag är det måndag igen!

Jaha...lleluja, då var det söndag igen då.

Nästan så jag fortfarande känner mig sliten efter platterierna men idag intogs första kaffetåren i möbeln. Känns som att jag nog måste köpa nån dyna för det blir lite hårt åt röva efter en stund. Kanske räcker med bara sittdynor? Vi får se.

Bingo i torsdags, ena syster Jäderberg bad mig ringa andra syster Jäderberg så hon skulle slippa cykla. Hon betedde sig precis som dom brukar göra på krogen, tog villigt emot skjutsen (drinken) jag bjöd på, men hoppade direkt in i en annan bil (ställde sig och hånglade med nån annan).

Fruntimmer...

Janni - 1200 spänn
Vickan - 500 spänn
Eldbjörg - 500 spänn
Gustafssons lille Olle - Itt nô

Allt är precis som vanligt, skönt med rutin här i tillvaron. Plus att ögat jävlades nåt så kopiöst både under bingon och natten till lördag. Lär väl upp på verkstan på tisdag igen då och höra vad dom säger för nu ser jag rätt suddigt också.

Nu har jag lovat ena syster Jäderberg att jag ska baka tills på torsdag också, få se hur det går. Jag hade egentligen bara lovat att bjuda Marie på fika för att jag hånade henne för att hon jobbade och jag var ledig och vips så får man baka åt halva Härjedalen. Nåja, det är roligt, hoppas det blir bra bara. Vad ska jag baka då?

Tja, det lutar åt den här...

Annars då? Ja det har inte gjorts så mycket, jag har krattat ihop lite på baksidan och tänkte väl jag skulle meja ner gräset på framsidan också, lär ju få köra wheelies med gräsklipparn för att knivarna ska nå upp =) Sen skulle man ju ha grävt sig en rabatt och stoppat ner nån blomma och gjort nåt åt staketet också. Men det löser sig väl det också nån gång.

Helvete, det är ju badminton på torsdag också? Får väl skippa det då, umgåseriet känns viktigare!

Här satt jag på förmiddan. Och eftermiddan.

Vi tar väl ett passande soundtrack då. Eller ja, tänk uteplats istället för hav och maskros och sly istället för gullviva.


2 kommentarer:

  1. Nu är du väl ändå lite orättvis? Vi satt ju JÄTTE nära varandra!

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet, men jag fiskar ju kommentarer ;)

    SvaraRadera