söndag 4 september 2011

Favorit i repris

Jag skulle aldrig ha bokat den där tiden hos optikern. Efter en natt med 4-5 attackjävlar i ögat så var det suddigt igen. Bara att ringa Ögon i stan, fick tid 13.45 och efter lite panikartat kaos kastade Janni jobbet åt sidan för att vara chaufför. Mamma Jäderberg lånade dessutom ut bilen. En vacker dag måste jag göra nånting stort (som Winnerbäck sjunger i "För dig") för den där släkten, så är det bara. Jag tror inte riktigt dom förstår hur tacksam jag är.

Visade sig vara samma problem, inte igen utan fortfarande. Hornhinnan har inte läkt som den ska och vissa delar hade väl skrovlat till sig. Karva igen, Voltaren igen, jävulusisk smärta igen och ett par dygns blindhet, igen. Samma repa med salva, igen men tårsubstitutet ska jag kleta i 24/7 i 2-3 månader. Heja Björn. Dessutom är jag osäker på om suddigheten jag upplever nu kommer från salvan eller om det helt enkelt gått snett nånstans, men vi får väl avvakta och se (!), jag har ju inte ont i alla fall och då ska man ju inte klaga.

Annars? Jotack, jag har ägnat ett par dagar åt att montera IKEA-möbler och det gick bra förutom ett litet misstag som fick korrigeras i efterhand meddelst granne, borrmaskin och bets. Resultatet blev faktiskt riktigt bra, trots att det jag var som målarkluddade. Stort tack till Jojje.

Gitarren har anlänt och jag har skavt bort lite hud på lång- och ringfinger, men jag måste nog byta strängar för den är lite halvsvår att stämma. Måste inhandla ett ställ också så den slipper lata sig i soffan hela dagarna, uppladdningsbara batterier och en propp till stärkaren så jag kan använda hörlurar. Låter som fan fast det knappt är nå watt att tala om.

Ett sista besök på tippen är inplanerat och kanske går av stapeln på onsdag, lär nog inte bli nå badminton den här veckan i alla fall, men sen tror jag nästan att jag är på banan igen. Eller hoppas vara det i alla fall. Nu kom jag på att jag har glömt att göra matlåda och kollat om jag kan åka med grannen till jobbet i några dagar. Jaja, det löser sig, sa han som sket i vasken.

Igår blev jag spontanfull i sällskap av DartanJanne.

Det behövde jag.

Triakel – Lilltåa, Tålilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar