söndag 18 september 2011

Öga för öga

Malin hade rätt! Per hade rätt! Gitarren var inte intonerad. Det minsta. Hillborg kikade förbi och kände lite på den och lånade dessutom ut en pedal så nu har man lite mer dist att leka med. Han tyckte även att jag nog borde försöka sänka strängarna lite och jag kan nog bara hålla med för den är inte helt klockren än men jag kommer nog inte närmare stallet hur mycket jag än skruvar. Ska bara försöka hitta en insexsnyckel i rätt storlek. Det var inte IKEA-grejer direkt...

Man får vara lite noga med det här märker jag, minns inte vilken dag det var men när jag kletade i salvan så kändes det inte riktigt som det brukar, det blev inte lika suddigt men jag reflekterade inte mer över det. Tio över sju på morgonen small det så jag fick stanna hemma en stund och softa. Jag bytte tub på stört och tack och lov så blev det inte så farligt. Suddigare jo visst men nu är vi tillbaka igen. Får bli salva så länge det finns kvar tror jag.

Mycket tjat om ögat men det upptar en ganska stor del av mitt liv just nu så ni får stå ut.

Badminton i måndags, dart i tisdags och badminton i onsdags, lurade med mig grannen på onsdagen så det blev dubbel för första gången på länge, skoj som satan. Yrhuvvena före oss hävdade att dom fått tid 19-20 men inte fan var det så heller, quod erat demonstrandum. Ska väl vara utagerat nu i alla fall. I morrn är det dags igen.

Förresten kan jag ju passa på att annonsera lite här då - Om nån har en Androidlur som bara ligger och skräpar så är jag spekulant. Vi pratar 1.5-2.1 eller dyl här så det handlar ju inte om några fantasisummor.

Leksand åkte hem från Ängelholm med två pinnar i bagaget och det är ju två mer än det varit dom senaste gångerna så det får väl klassas som en bra start. Raffls mål i sudden är redan en klassiker =)

I fredags försökte jag så mycket jag orkade men det tog aldrig slut på öl i kylskåpet, det gick åt en burk chilioliver, några ölkorvar och en påse chilinötter också, "men gosse man får skörda vad man sår" som Dan Berglund sjunger i Ombudsmannen. Det enda det var fart på igår var magen. Tänkte om ni ville veta.

I lördags gjorde jag ett tappert försök att vara social i sällskap med Herrar Rydberg, Näs och Jonasson men det blev bara en kort sejour i soffan. Pilsnern hade en något fadd smak och nån hejare på GH har man ju aldrig varit så jag gjorde tidig kväll. Idag har tvättmaskinen gått varm, kalsongerna var på upphällningen så det var mer än behövligt, matlåda har gjorts för fyra dagar och disken är avklarad.

Nu ska jag bara spöa Jennifer i Wordfeud för tredje gången i rad och bjuda på ett skadeglatt leende på jobbet i morrn.

Ska plinka lite gura under tiden.

Puss

Black Rebel Motorcycle Club – Salvation

Hängde ni med på den? Salva(tion)?

Jodååsatte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar