söndag 21 februari 2010

Back from Desolation Row

Det är söndag och Hellner, Olsson och Södergren har för evigt satt ett avtryck i alla sportdårars hjärtan. Jag förstår så väl att Elofsson grät som ett barn, det var inte ett öga torrt i salongen här heller.

Jag trodde aldrig på Anna Haag. Med facit i hand är det jävligt mycket jag inte har trott på. Ibland är det riktigt roligt att bli överbevisad.


Jag kan numera:

* Andas med båda näsborrarna
* Svälja helt normalt
* Lägga ut snuset utan att läpparna spricker.
* Ta mig ut ur lägenheten för jag har skottat.

Jag har fortfarande:

* Skapligt torra läppar
* Trasiga näsvingar.
* 15 kg sopor som väntar på förpassning till närmsta container.
* Ett antal pantpåsar som jag ska ner på ICA med har jag tänkt.

Jag borde:

* Fixa nån matlåda till i morrn men jag hälar inte (ett av världens bästa ord).
* Diska upp resten, vi tar det lite senare va?

Veckans länk:

http://svtplay.se/v/1898557/kaxiga_norrman_hellner_kommer_inte_orka

Skryt när du rider hem, det sa alltid mor min!

Skalle-Pär


Bob Dylans original ser ju inte ut att finnas på Spotify men Dan Tillbergs översättning är faktiskt inte helt oäven den heller.

Dan Tillberg – Hopplöshetens gränd [Desolation Row]


Jenny - ...

K-M - Tack, nu är det bättre.



//gaspode

2 kommentarer:

  1. Själv litade jag inte riktigt på Olssons förmåga att ta sig fram på upploppet så jag hjälpte honom lite på traven, det var jobbigt ska jag säga dej. Nu till frågan ska jag gå å träna ikväll eller ska jag kolla på OS. Det ger en form av träning det med tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag säger nog häler med....inte hälar.

    SvaraRadera