onsdag 3 mars 2010

På begäran

Dom brukade ju heta så, "best of"-plattorna förr. En sökning på Spotify resulterar i övervägande dansband men även käre Errol Norstedt, må han vila i frid. Han skrev ju dessutom en hel del dansbandslåtar när jag tänker efter.

Allvarligt? Tänker han skriva ett inlägg om dansband? tänker ni nu.

Lugn i stormen, det var bara en parallell. Jag har fått utstå massiva påtryckningar, pikarna har fullkomligt haglat och inte ens i horisonten syns något slut på tråkningarna, för att jag inte har bloggat på några dagar. Det är ett helvete att vara populär ska ni veta. "Passa dig för succé!" sa Cornelis och jag är benägen att hålla med.

Bakom denna enorma offensiv ligger en dam vars profilbild för evigt kommer att bestå. Slalomhjältar som Stenmark, Strand och Anja Pärson gråter av avund över brillorna hon bär. Elvislocken som sensuellt letar sig ner över högerögat kan få vem som helst att dra efter andan och pussmunnen för tankarna till sommarens första smultron.

*Ljuv suck*

Det är på hennes uppmaning jag skriver det här.

Vi rundar väl av med ett par dansbandsdängor då bara för att sluta cirkeln som påbörjats, ett av Herr Norstedts mer seriösa alster och en låt som BigM ska ha all cred för, man blir så glad i hela huvvet när man hör den =)

Håll till godo.





K-M - Ja det går ju mot finare dagar tack och lov. Såg mailet, återkommer nog i helgen.

Jenny - Satt den där den skulle kanske? ;-) 

Janni - Amen!

2 kommentarer:

  1. å jag som tycker du bloggar riktigt ofta, ja då var vi där igen, allt e relativt.

    SvaraRadera
  2. Å så kommer han med mustaschen! Klockrent!

    SvaraRadera