söndag 24 juli 2011

...

Jag har avslutat min salva-i-ögat-dygnet-runt-sejour och kör nu bara på kvällarna. Smärtan är borta men jag tycker fortfarande att det är lite torrt på morgonen, men så länge det inte gör ont ska man inte gnälla. Synen har inte kommit tillbaka helt men jag tycker ändå att det är bättre än vad det var innan operationen. Det lär väl få ta den tid det tar. Sen vet jag ju inte riktigt hur bra eller dåligt jag såg med vänster innan allt det här, det är ju liksom inget man går och jämför dagligen. Nåja, time will tell.

Dartsäsongen har inletts i dagarna två och det blir tredje dan i rad i morrn. Janne kastade dubblar som i en dröm igår men idag gick det väl inte riktigt lika bra. Inte för mig heller för den delen men det är ju roligt för det.

När klockan slår 17 på fredag har jag haft en vit semester. Jag är inte helt säker, men förmodligen den första i mitt liv sen jag började förvärvsarbeta. Ska man fira det med att dricka ur Saku'n jag fick av Janne och nöja sig där, eller ska man tuta i sig några pils till och bli lite oregerlig?

---

Min första tanke var "bara sju, det var ganska lite ändå det med tanke på hur det ser ut".

Missförstå mig rätt.

Sen brakade helvetet löst.

Nu vet jag inte vad jag ska tänka riktigt, går det ens att tänka nåt vettigt? Det här kanske sticker i mångas ögon, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det var rätt..."skönt", i brist på bättre ord, att han var norrman. Hade det varit någon med mörkare nyans i huden så hade många fått mycket vatten på sina kvarnar och hatet hade bara blivit ännu värre. Nu fick vi ett, men fortfarande lika smärtsamt, bevis på att extremism är lika farligt oavsett inriktning.

Några blir bestulna på sina liv, andra tar sitt eget. Lika obegripligt i mina ögon men det är väl bara att hoppas att alla har det bra där dom är.

Det Norske Jentekor – Her Kommer Dine Arme Små

1 kommentar:

  1. Låter iallafall som ögat kommer bli bättre å när det är helt läkt då ska du få höra min skräckhistoria om ögat som inte hade en sån tur som ditt öga;) Jag har oxå börjat jobba nu. Går rätt bra, tror jag. det lär väl visa sig imöra :)

    SvaraRadera