söndag 27 november 2011

Up's & Down's

Tackleberry dök också upp i en roll. Och killen som spelar Ford Fairlaine, minns inte vad han heter och orkar inte Googla. Men nu är det slut, har just genomlidit sista avsnittet och det var väl precis så gråtmilt som det skulle vara efter 11 säsonger. Jag tog filmen innan sista säsongen och den lämnade väl inte nåt större avtryck. Borde kanske ha sett den först. Detta om detta. Nu blir det 'Allo 'allo för hela veckopengen.

Gick bet för första gången den här säsongen i (ena) bolaget också. Nåja, det går fler tåg.

Snön har ramlat ner, drömmen om en grön jul verkar skita sig även i år. Trodde väl inte riktigt på det heller men man kan ju hoppas.

Käkade med Janni och Vickan på Nyan på tisdag kväll, det blev mest prat om tunga. Nu drar det ihop sig lite åt en av dom när hon läser det här =) Soppan plockade upp mig och vi for hem till mig för kaffe, bulle och datoromblåsning. Det gick, som brukligt, inte helt friktionsfritt. Det klagades på hårvarufel och jag blev så begeistrad så kaffet kokade över. Det lilla som blev kvar fick dock beröm. Soppan fick Hasta hem efter la Vista (jävlar vad nöjd jag är med den där!) och sen gick det bättre.

Damerna anlände för kortspeleri på onsdagen. Grannjäveln var oförskämd och hade mössa på sig inomhus men när han tog av den så var han förlåten. Det var bara Hitlerpröjsar'n som saknades. Det avhandlades Fyrmanswhist, Plump, Knektöppning (Poker) och 500. Jag vann pokern men inget mer. Eller vann och vann, det var väl kanske inte helt enligt reglerna även om inget direkt fusk föregick.

Fredagen bjöd på en flaska Vina Maipo. Det ska nog vara nåt sånt där vågtecken över nån av vokalerna också men det orkar jag inte leta rätt på nån. Damerna hintade påhälsning men jag avböjde och lika bra var nog det. Alla har vi våra dagar.

Idag har det varit en typisk söndag med undantag av påhälsning av äldsta och yngsta syster Jäderberg, den förstnämnda med en påg i sällskap. Det blev kaffe och datorhämtning. Väl hemma i stan kunde man per korrespondens fastställa att det saknades såväl strömkablar som korrekt skärmkabel. The master of clant assholes, det är jag det. Nu ligger i alla fall en stoppad påse på byrån i hallen och som går med posten i morrn. Intet är som väntans tider.

Den här kan väl passa idag. Någorlunda. Hur futtigt det än låter.

Lynyrd Skynyrd – Simple Man

Oh, take your time, don't live too fast
Troubles will come and they will pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar