söndag 4 november 2012

En salig blandning

I fredags kompade jag lite och bara tog det lugnt. Firade in fredagen med pilsner, ölkorv och chilinötter och det gick så där. Kände mig lite för mätt när jag gick och la mig och mycket riktigt så fick jag upp och vråla lite vid 5-snåret. Heja...ska nog ta det lugnt med tilltuggen framöver för jag menar ölet kan det ju omöjligen bero på.

Jag provsmakade även båda sorterna från Jeremiah Weed men se det var då ingen höjdare, Sour Mash smakade precis som den hette, sur mäsk och Root Brew var väl kanhända något bättre men långt ifrån bra, smakade Ginger Ale med avslaget vin. Rekommenderas icke.

Lördagen gick därför i dånkighetens tecken och det blev inte mycket gjort alls. Tipset sket sig på alla sätt och vis också. Idag var det dock en riktigt bra match mellan Pool och Newcastle. Synd att dom inte fick in tvåan också. Nu var det säkert nån som läste "fick den i tvåan också". Det bjuder jag på.

Dagen har spenderats i tvättmaskinen, höll jag nästan på att skriva. Förmiddagen i alla fall. Blev lite dart runt lunch och det gick faktiskt rätt så skapligt, lyckades dra till med en check-out på hela 124 (T20, D16, D16) och ingen fattar nånting va?

For hem till Sandra på en kopp kaffe och DeeDee-klining, idag smackade han i sig leverbitarna utan att tugga =)

Hämtade ut knivblocket jag köpte också, här kan man klicka om man vill se hur dom ser ut. Påkostat som tusan var det i alla fall och knivarna känns bra. Blocket var lite ostadigt men det har väl mindre betydelse. Nu ska jag bara köpta nåt att skära...

Fick kallelsen till ögonmottagningen i fredags, 15 nov är det dax för det (förhoppningsvis) sista besöket. Peppar peppar. Det har funkat bra med linsen, har bara haft ett stort bakslag och då var det rätt så illa, men det påverkade inte synen så mycket så det är ju bra. Ont gjorde det dock. Jag hoppas och tror.

Femte säsongen av The Big Bang Theroy har avverkats, gick ju fortare än snabbt det. Nu ska jag nog bara inhandla sista säsongen av House of Elliot sen får det nog vara bra ett tag. Jag har iof lagt Downton Abbey i önskelistan men den kommer ju inte ut förrän i januari. Kanske ska titta på det jag har köpt först. Nån som är sugen på Upstairs, Downstairs från -71? 6 avsnitt i svartvitt? Inte det nej...

Min favvoliveskiva är tillbaka på Spotify! Woohoo! Vi tar en låt från den!

Great Big Sea – General Taylor (Live)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar