söndag 25 november 2012

Resumé

Jaha, vad har hänt sen sist?

Har varit till stan och fått ur linsen, fick välja om jag ville ha i en ny eller fortsätta med ögondroppar men med tanke på att det gör så inni helvete ont när det väl går på tok med linsen i så valde jag att skippa den. Nu får väl tiden göra sitt. Nästa steg är en remiss till S:t Eriks Ögonsjukhus i Stockholm men det känns rätt avlägset. Att det blir lite suddigt ibland kan jag stå ut med, bara jag slipper smärtan.

Jag tror det värsta är över för här i veckan kom jag på mig själv med att bry mig om andra. Jag brukar ju göra det men har inte haft ork på ett tag. Det tar jag som ett gott tecken. Om jag sen kunde få lite ork och motivation för att fortsätta fetknoppsresan åt rätt håll också så vore det ju bra, men vi tar en sak i taget. Det kommer väl det också.

Jag har druckit Minttu Black. En hel putell. Gick åt helvete, höll jag på att säga, gjorde det väl inte för jag är hel och ren och gjorde inte en människa förnär så jag ska väl inte klaga. Men det blev noll till knall på en nanosekund kändes det som.

Lugnar med öl i Jannes förråd, blev det i fredags. Vi kastade pil i närmare 4 timmar tror jag. Det har tittats på fotboll och hockey och idag drog skidåkningen på längden igång också så nu är helgerna spikade. Enda roliga med den här årstiden i mitt tycke.

Idag har jag betalat räkningar, tvättat och beställt biljetter. Åker hemöver en sväng över jul men eftersom det ser ut att kunna vara bart, vinterväglag eller isgata så väljer jag att åka tåg/buss. Bromsskivorna börjar dessutom låta lite så där som dom inte ska göra och priset är ungefär samma som att åka bil så va fan, som Fahlan skulle ha sagt.

Nu ska jag tvätta stjärten, raka mig och invänta Spårlöst.

Idag tar vi en låt av och med en gammal kompis från högstadiet - Hej Anders! om du råkar se det här.

Moneybrother – Just Another Part Of Me That Breaks Down

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar