onsdag 26 januari 2011

Det var bättre förr!

Jojo, det brukar ju låta så. Men när det gäller låttitlar så var det baske mig bättre förr. Nåja, roligare i alla fall, här kommer ett urval:

Kan du tänka dig honom utan hår 
Där de stora torskarna gå
Axlarna ska slutta
Vem rycker i tåten?
Jag ska ta morfar med mig ut ikväll
Vill du vissla på min lilla pekigneser? (Huh?)
Nog minns jag Sixten
Fram för fältsport
Jag har någonting i beredskap åt dej 
(av någon anledning heter nästa låt på skivan "Oh, what a big, big boy". Reds.anm)
Sex minuter med vårat gäng
(låten är 6 minuter, originellt så det förslår)
Då klack det till i Karlsson

Som lite kuriosa kan jag även berätta att den som är bekant med Sex Pistol's "Friggin' in the riggin'" kommer att känna igen sig i Lasse Dahlquists "Jolly Bob från Aberdeen" från 1938.

Å hur i blekfeta helvete kom jag in på det här då?

Ja den som det visste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar