söndag 2 oktober 2011

Tjo fadderittan, fem fingrar i Danmark

Tror det är ett citat ur en gammal serietidning, jag minns att jag tänkte att det var ganska avancerat för att vara just en serietidning. Å andra sidan så är ju Ron Weasley's "Now we don't have to worry about what'll happen if Jupiter and Uranus gets too friendly" lite överkurs också kan man tycka. Nåja.

Nu har jag sett 24 avsnitt av MASH, vilket betyder att det bara är 208 kvar. Jefla pra serje!

Man får träningsvärk av att spy. Och en tjongare i ögat om man har anlag för det. Det har jag. Trodde ett tag att det skulle gå helt åt helvete men det gick bra. Eller ja, ett steg bakåt men det är jag van. Ett antal sprängda blodkärl och en raketmage senare är man på benen igen. Lite konstigt det där, jag drack sex buttar pilsner på lika många timmar och tjommade i mig lite korv och oliver. Been there, done that många gånger förut men aldrig got the spya. Nån gång ska väl vara den första.

Ganska fin avslutning i alla fall för nu är det tänkt att det ska bli lite fokus igen. Har varit inne i en period av omåttligt gottesug men jag ska försöka bryta det. Wish me luck och om ni ser mig dreglandes vid godishyllan på affärn så sparka mig i...på smalbenet och ge mig en örfil.

När vi ändå är inne på livsmedel kan jag berätta att det blir Lars-Agne i matlådan i veckan. Igen. Men den här gången utan tillstymelse till tomat i någon form. Men en jädrans massa svamp. Det tror vi på. Nytt konto på jobbet, vi byter Korea mot Japan få se hur det blir. Inget mer att säga om det just nu.

Wladimir P. satte två tolvor på Stryktipset men favoritbetonat som det var så gav det inte mer än 98 kr. Han naglade Topptipset också vilket gav 302. Killen har sinne för siffror för det blev ju jämna fina...ja ni kan räkna själva.

I Köping-bolaget drog Fru Svensson in säsongens (för vår del) första Powerplay till 2150 kr på spelade 243. Jag fick omgående höra att jag är den enda som fortfarande inte vunnit nåt och blev tillfrågad om jag kände pressen, men jag replikerade omedelbart att den enda press jag känner är att få alla andra att fatta vad dom ska göra. Fru Svensson hade glömt användarnamnet, Surjämtskan glömde sätta in pengar och när hon väl gjorde det glömde hon att föra över dom till bolaget så vi missade spelstopp (vilket iof var en lyckträff men det är principen!) och Järnkaninen trodde att vi skulle kunna spela utan att han satte in pengar. (?) Jag skulle vilja se budgeten han snickrar ihop på jobbet...

Ja ni hör ju själva...men pengar rullar in som det ska:

Petter – Det går bra nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar