söndag 11 december 2011

- It is I! Leclerc!

Undrar om det blir en kort vinter det här? Lappmöglet ramlade ju inte ner på riktigt förrän denna veckan och det är snart jul. Man kan ju hoppas.

Dyngös på jobbet från morgon till kväll, alla väntar vi på besked. Vore roligt om det blev nåt spikat innan jul, hur det nu än blir. Veckan har inte bestått av så mycket annat.

Fredagen blev veckans ljusglimt, hämtade upp Malin vid rälsbussen och strålade samman med Janni och Vickan på Knuten för lite käk. Mellanlandning på OK för inhandling av kaffemjölk och krama mamma lite. Inte jag då, men Malin. Vidare hem till mig där vi spelade kort, (Janni förde protokoll och vann, hur misstänkt är inte det liksom?) pratade lort och installerade om nätverkskort. Helt i onödan skulle det visa sig men det löste sig med nytt modem så slutet gott, allting gott. Skottade åt mig gjorde dom också, vilka brudar va? Tack för det och tack för lånet av böckerna, det hade jag inte hyfs att säga när ni åkte *skäms*.

I övrigt har helgen mest bestått av sovning tror jag. Jag som brukar skutta upp som en speedad kanin runt 7-snåret på helgerna har nu inte kommit upp innan tvåsiffrigt på flera veckor. Jag har iof vaknat runt 6 men det känns ju lite värdelöst att kliva upp då. Men det är väl lite som det där "är du inne när det är så fint väder?", vad ska jag upp och göra egentligen? Fan jag är 36 år gammal, jag gör väl precis som jag vill?

Nu borde jag åka ner på Ica och handla en skvätt för att kunna mocka ihop nån matlåda men jag är så totalt jävla osugen så det finns inte. Hittar på allt möjligt annat hela tiden, vilket är ganska korkat för jag hade nog varit hemma för länge sen om jag hade fått rövva ur vagnen.

"I love you with all my butt. I would say heart but my butt is bigger"

Det är lite roligt tycker jag.

Vi fortsätter på den inslagna höja-på-ögonbrynen-och-undra-vad-i-hela-helvete-är-det-frågan-om?-banan med en svensk klassiker i körtappning.

När man är 36 lyssnar man nämligen på precis vad fan man vill också ser ni.

Various Artists – A janta a ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar