torsdag 11 oktober 2012

...och det är vems fel sa du?

Idag fick jag skratta lite. Om tillfället är det rätta så kan bittra människor vara så otroligt roliga. Jag besökte den lokala gummiverkstaden och före mig smet en äldre herre in. Han går runt ett varv i den lilla butiken och väntar på att killen vid kassan ska bli klar med sitt ärende. När han går ut stampar gubben fram till disken och följande konversation utspelar sig:

- Har du nån triangel?
- Jag ska titta...nej du, vi har inga kvar.
- Nähä (stampar iväg mot utgången), det var DÅLIGT!
- Ja men åk till nån mack, dom har ju?
- Jag ska ju besikta OM FEM MINUTER!!!

Då slog det mig att jag faktiskt har två varningstrianglar i bilen och skulle kunna göra dagens goda gärning.

Sen ändrade jag mig och tänkte - Aldrig i helvete! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar