söndag 13 mars 2011

Tredje veckan är värst, säger dom som vet.

Kanske man aldrig skulle ha läst för visst var det så. Cravings som hette duga trots äckelkakan, men fusket slutade med illamående och hjärtklappning så tji fick jag. Bra det egentligen.

Annars då? Tja, dagarna rullar väl på men så jävla roligt är väl inte livet just nu. Det värsta har väl lagt sig och det blir väl kanske bättre när man väl vet hur listan ser ut. Nåja, man ska nog bara vara glad att man inte är japan. Det helvetet går inte ens att föreställa sig.

Idag har jag kikat lite på fonderna, det var inte igår. Jag gjorde några byten få se hur det går då. Enligt mitt orangea kuvert så ligger jag dubbelt så högt som genomsnittet och det får väl duga. Sicken djungel det där är, jag har först den grundläggande pensionen, sen premiepensionen, sen har jag av nån anledning två tjänstepensioner och sen ett privat sparande. Det känns i alla fall tryggt att veta att det kommer att vara hela fem olika instanser som inte har några pengar kvar när jag blir gammal.

Dart igår, gick sådär får jag väl lov att säga, plus att magen kajkade ur lite så det fick bli ett abrupt avslut. Men som alltid behöver det ju inte vara fysiskt, är man kräfta så är man. Hoppade badminton idag för jag hade ingen lust att riskera....ja, ni förstår.

Idag har jag donat ihop nåt gratängaktigt på död höna, soltorkade tomater, kräm fräs och vitlöksost. Blev mumma det. Soltorkade tomater i olja var tydligen inte sådär jättebra men va fan, man måste ju börja nånstans. Tror att matlådorna blev lite väl tilltagna för det var mastigt, men man får väl försöka sluta äta i tid.

1½ månad kvar till Mustaschkampen.

I år är det personligt.

Asta Kask – Ringhals Brinner

1 kommentar:

  1. Åh nej, ska Linkan se ut som Señor El Maco igen?! :P
    Ni andra lyckas ju i alla fall med att se någorlunda sofistikerade ut :)

    SvaraRadera