fredag 2 april 2010

Trôkfredan

Pälar i mig kaffe som brukligt är i denna arla timma. Ska göra en sväng på Folkan vid 11-snåret tror jag, få se om man kan göra nåt fynd.

Idag är det Långfredagen. Idag hängde Jesus på korset och när man var liten så var precis allt i hela världen stängt. Det kändes så i alla fall. Undrar om jag skrev samma sak förra året? Möjligt.

I alla fall så läste jag nåt på Facebook som fick mig lite tårögd. När man själv börjar känna sig gammal och bitter och funderar på hur ungarna uppför sig (den bästa barnuppfostraren är ju som bekant den som inga barn har) så är det lite skönt att det finns folk i min egen generation som har samma värderingar och försöker föra....ja vad är det för ord jag söker? Som man försöker föra vidare? Hyfs? Folkvett? Sunt förnuft? Moral?

Kalla det vad ni vill, men så här stod det:

"XXXXXXX är stenhård med barnen; man ringer inte på och säger Glad Påsk om man inte har några påskkort kvar att dela ut. Gränsen mellan glädjespridning och tiggeri är hårfin."

Jag kan inte annat än instämma till fullo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar